Pobierz najnowszą wersję flashplayer'a Flash
Pobierz najnowszą wersję flashplayer'aFlash
Umiejętności przywódcze i zarządzanie zespołem
Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników, menedżerów, szefów projektów i innych osób którzy chcą doskonalić swoje umiejętności przywódcze. Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawy zarządzania i efektywne narzędzia wpływu na podwładnych w organizacji. W ich zakres wejdzie tworzenie sprzyjającego klimatu, motywujaca komunikacja, doskonalenie sylwetki lidera tj. wizerunku i umiejętności przewodzenia.
  • Opanowanie kompendium wiedzy menedżerskiej.
  • Kształtowanie wizerunku lidera i skuteczności osobistej.
  • Poprawa relacji w podwładnymi.
  • Wzrost jakości pracy zarządzanego zespołu.
  • Umiejętność korzystania z wiedzy o zarządzaniu i wpływie na innych w organizacji.
  • Akceleracja własnego rozwoju jako lidera.



I.Lider w organizacji – warunki realizacji celów za pośrednictwem innych ludzi.


  • rodzaje autorytetu w organizacji
  • potrzeba stylu zarządzania w organizacja – continuum wg Schmidta
  • funkcje kierownika i wymiary przywództwa
  • udział lidera w rozwoju zespołu organizacji

II.Psychologiczne i zarządcze podstawy wpływu na podwładnych.


  • etapy rozwoju pracownika (wg. Erikssona) a zarządzanie
  • grupy formalne i nieformalne w organizacji
  • grupa kooperująca a rozwój zespołu
  • tworzenie i wspieranie efektywnie działajacego zespołu
  • role w zespole i korzystne kombinacje ról
  • cechy grupy a jej efektywność
  • założenia teorii zachowania w korygowaniu niepożądanych zachowań podwładnych
  • normy grupowe w organizacji i ich funkcjonowanie
  • negatywna sylwetka menedżera w organizacji
  • konflikt w grupie, norma, antecendenty, żródła, eliminacja

III.Praktyka zarządzania


  • reguły efektywnego określania celu
  • optymalizacja pracy i rozwój zespołu zgodnie z potrzebą przedsiębiorstwa
  • określanie potrzeby pracy zespołowej w zadaniach przedsiębiorstwa
  • organizowanie pracy zespołu
  • sytuacja zadaniowa i cechy wyjściowe  
  • zagrożenia pracy zespołu – identyfikacja i eliminacja
  • delegowanie władzy - zasady, warunki i bariery
  • kontrola, ocena, pochwała i reprymenda
  • oceny pracownicze w praktyce zarządzania, ocena permanentna a okresowa
  • aspekt psychologiczny oceniania, prawa obu stron
  • uczenie innych i wprowadzanie zmian  
  • rozmowy z podwładnymi i przełożonymi

IV.Rozwój osobisty menedżera, złote zasady przywódcy.




Przy realizacji szkolenia obecne będą:

Wprowadzenie-wykład, ćwiczenia, obserwacja i dyskusja moderowana, materiał szkoleniowy w postaci skryptów, hand-out’s, film szkoleniowy, studium przypadku, symulacja, metoda testowa, indywidualna konsultacja, FAQ.
W czasie szkolenia uwzględnione będą specyficzne potrzeby danej grupy uczestników - rozwinięcie i przećwiczenie wybranych zagadnień, pracę z materiałem video.